camillac

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Om att ta en chans

Av Camilla Carlsson - 20 november 2012 21:18

Dom här två veckorna.. Vart ska jag börja?


Förra veckan så kände jag att jag ville byta LIA-plats, av olika anledningar. Jag och Signhild började spåna på eventuella ställen att vara på. Som vanligt ska vi alltid överdramatisera allt så istället för att byta något i Sverige så börjar vi kolla i Thailand, haha.

Min ekonomi är ju inte överdrivet bra om vi säger så, så jag var och är lite orolig.

Som tur är så hittade vi ett ställe som verkar bra! Vi får följa svenska arbetstimmar och mat och boende är ingår..

Så på Fredag är styr vi kosan mot thailand då! Allt bokades idag.


Så psykiskt påfrestande period tankemässigt..Måste klara mig utan snus när vi är borta i 5 veckor, började skära ner på det igår = Alla känslor jag haft under ett år dök upp. Hur fan kan man ha alla sorters känslor och tankar för att man varit utan snus i EN dag? Jag grinade, skrattade, ställde min handledare mot väggen (inte bokstavligt talat) och ifrågasatte saker som jag egentligen inte behövt bli arg på såhär i efterhand. Stackars utsatta människor..haha.


"Att ta en chans är att utvecklas som människa. Att ge sig själv möjligheten att vinna något , att tro på framtiden, men också att vinna energin i ovissheten. Det är inget ok att bära, det är en förmån"

- Olof Röhlander, the man.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Carlsson - 8 mars 2013 16:49

Går bra för mig att plugga. Sitter och lyssnar på musik och knäpper egobilder på mig själv haha! Åååh vad jag vill köpa bil igen! Efter att ha testat Alex bil med turbo i , så har jag insett att jag behöver en sån med. Finns nog en liten fordona...

Av Camilla Carlsson - 22 februari 2013 21:33

I Tisdags hade jag nog värsta dippen sen jag började på den här skolan. Jag kunde inte ta mig upp ur sängen på morgonen, kände mig som en tung sten. Bestämde mig för att stanna hemma, satt och grinade kort och gott från det att jag vaknade tills ...

Av Camilla Carlsson - 19 februari 2013 19:11

Jag har chockat mig själv så mycket under det här 1.5 året i skolan.. har fått högsta betyg i 90% av alla kurser, men idag kom bakslaget, ett IG på ett prov- bara att tacka och ta emot! Så sjukt många kurser nu så alla "lådor" i hjärnan är utdragna, ...

Av Camilla Carlsson - 18 februari 2013 16:16

Slänger in en GRYM måndags-låt, hittade den igår och kan inte sluta lyssna på den. :) :) :)   ...

Av Camilla Carlsson - 14 februari 2013 14:42

Glad alla hjärtans dag på er! Hoppas ni får massa massa kärlek, året om. :)   Själv ska man sitta och plugga hela dagen. Mycket nu. Men o andra sidan så är det inte långt kvar till examen heller! 2 år hinner gå snabbt har jag insett, men jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards