camillac

Alla inlägg under april 2012

Av Camilla Carlsson - 25 april 2012 21:27

Dagarna börjar bli lite längre och lite intensivare nu. Igår och idag har vi övat, övat och övat.

Men nu kan vi redan massa olika varianter inom massage, dock känns allt lite huller om buller.

Det är två polacker som börjat här rätt nyligen som också går på inlärning och dom är hur trevliga som helst :) Båda är riktigt kunniga inom massage. En pratar på utav bara helvete så ibland har jag svårt att hålla mig från skratt! Har aldrig varit med om en sån pratande människa. Han kan avbryta chefen när han börjar förklara och börja spåra iväg på nåt helt annat. Räcker med att fråga han - How are you today Hubert? ...Sen äre kört!


Har även börjat prata med massa andra i personalen och alla är riktigt trevliga :)


Nu blire sängen! Pusselipuss




Av Camilla Carlsson - 23 april 2012 22:11

Jag och Annelie kör på i full fart här. Ingen vila här inte! iofs så besökte via SPA:t igen på kvällskvisten men jag har för mycket energier idag för att kunna finna någon avkoppling :P


Mötte upp våran handledare Lasse idag, fick ett väldigt bra intryck! Han visade oss runt lite sen så fick vi provmassera han och en annan på bokningen, det var lite pirrigt faktiskt :)


Imorgon så ska alla i personalen samlas och massera varandra, få lite tips och nya idéer. Det är jätteviktigt för dom att man konstant ska fortsätta att utvecklas och det gillar jag. Så samlas dom tydligen varje tisdag.


Vi har det ju väldigt slappt de första tre dagarna, han varnade oss för lördagen som kommer att bli slitsam. Men o andra sidan så är ju faktiskt här för att jobba. Så på't bah!


   

   

  

Hahah Annelie <3


 

Av Camilla Carlsson - 22 april 2012 21:52

Efter 7 timmars resande så är vi äntligen framme. Dock så kändes inte resan så lång för jag hade roligt sällskap :)

Det är mycket nya intryck som man måste försöka ta in just nu.

Jag vet hur första dagarna är på ett nytt ställe så jag accepterar all oro som bubblar upp i huvet. Man är så otroligt självkritisk och ens största skräck är att man inte ska leva upp till förväntningarna, eller att personalen ska vara otrevlig osv osv. Men jag lägger dom tankarna åt sidan och försöker leva i nuet. De som jag träffat hittils har ialafall varit supertrevliga :)

Sen att vi har fri tillgång till SPA:t och gymmet gör ju inte saken sämre. Det gör det liksom mer okey att jobba gratis. ;)


Alltså, jag måste bara råda er till att testa mineral bad/bastu! Jag är frälst. Håll i hatten nu - jag meditera för första gången i mitt liv, självmant. Nu när jag har kommit upp på hotell-rummet och har myst ner mig och känner att jag är sådär härligt rosig om kinderna så känner jag för att lösa ett korsord, what the fuck?! Och ni märker att jag helt plötsligt skriver otroligt mycket på min blogg. Det bara spirar kreativitet omkring mig. Nu beror nog detta inte bara på att jag har badat i mineralbastun, det har nog med hela omgivningen att göra. Man kanske blir så här när man besöker ett SPA-hotell? Vad vet jag, första gången jag är på ett.

Eller så kanske det har att göra med att den här lilla bonnlurken har tagit sig ut ur Sveriges riksgräns? Som jag så länge velat :)


Poolen

   

Annelie sitter i bastun

 

Jag och Annelie :)

Av Camilla Carlsson - 21 april 2012 20:05

Imorgon bär det av till Norge då, börjar känna mig lite pirrig faktiskt.

Har höga förväntningar och jag tror dom har höga förväntningar av oss. Hoppas man lever upp till dom bara ;P


Har haft några mysiga dagar i Bollnäs, umgåtts med Amanda, Alex, Linda, pappa, syrran, Micke och doggelitoo. Tyvärr inte så mycket som jag önskat men till midsommmar så ses vi igen. :)


Ska ta med mig datan så blir nog några inlägg! Skaffa skype om ni kan/vill, kommer inte använda mobilen så mycket.


Puss hej.

Av Camilla Carlsson - 17 april 2012 21:11

Går sista dagen i skolan imorgon, nästa skoldag blir i Augusti och då börjar vi med SPA-delen. :)

Dom här tre dagarna i skolan så fokuserar vi mycket på ledarskap. Bra att man får öva på att prata inför folk, börjar känna mig mycket bekvämare med det.

Har ialafall kollat lite nogrannare på vilka personlighetstyper vi är via en sida på internet, sambon tyckte att det stämde mycket bra, jag vet inte vad jag ska tycka? haha..

Såhär stod det:


Din personlighetstyp:

Tystlåtna, allvarliga, känsliga och vänliga. Konflikträdda.
Undviker situtationer som kan leda till motsättningar. Lojala och trofasta.
Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagda. Uppskattar konst och skönhet.
Ointresserade av ledarskap och makt. Flexibla och mottagliga för andras
argument. Tenderar att besitta originalitet och kreativitet. Lever för
stunden.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Artister, musiker, kompositörer, designers, förskole- och
dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinärer, skogvaktare,
naturforskare, ekonomibiträden, snickare, kuratorer, sekreterare, tandtekniker,
serveringspersonal, kockar, sjuksköterskor, mekaniker, fysiologer.


testa era personlighetstyper på den här sidan:


Av Camilla Carlsson - 14 april 2012 11:15

Den här känslan har jag nog inte haft sen den dagen jag tog körkort.

13 otroligt intensiva veckor har nått sitt slut! Gjorde ett muskuleringsprov i Torsdags och va sjukt jävla nervös innan, ha en lärare som granskar en och man ska peka ut muskler och kotor på kroppen, en liten muskel heter sternocleidomastoideus, så ni kanske förstår att människokropppen inte är det lättaste på latin haha..

Var inställd på att få godkänt, högst! Så lite trodde jag på mig själv.. Men när han sa att det var fullpott på allt så vela jag nästan fälla en liten tår. Igår gjorde vi certifieringsprovet men det får vi vänta 6 veckor på innan vi får svar. Så nu ska jag bara njuta av all ledighet som ges. Kommer nog ta ett tag innan man kan förstå att man inte behöver göra någonting när man kommer hem från skolan.


Och nu är det en vecka kvar till Norge!


oooooch ikväll så ska vi på 30-års kalas, untz untz!

 

Ha en fin lördag.

Av Camilla Carlsson - 10 april 2012 15:57

Förstår inte hur jag lyckas, men jag lyckas alltid hitta något på second hand butiken i Orsa när jag är där.

Tycker det är kul när man kan hitta kläder som man kan fixa och trixa med. Och allt under 100-lappen dessutom, hehe.


Hittade en herrskjorta som jag klippte av ärmarna på

 

Ett 70-tals inspirerat linne

 

Blev glad när jag hittade detta skärp. Lejon!!

   

Den här var väl rätt onödig men jag gillar färgen :) 



Bilder från helgen kommer också så småningom!

 


Av Camilla Carlsson - 2 april 2012 14:28

Tredje provet är nu klart, har en bra magkänsla så hoppas att jag klarar det =)

Nu ska jag ut & poppa musik och ta en rask promenad. Går bara till Onsdan den här veckan, sen ska jag umgås en massa med min kusin Unn för hon kommer hem till Orsa :D iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih! Happy days

 

  

Slänger ut en härlig sommarbild på mig och Amanda! Så härligt att du är glad och lycklig nu, det gör mig glad =)


Ovido - Quiz & Flashcards