camillac

Alla inlägg under oktober 2012

Av Camilla Carlsson - 30 oktober 2012 20:34

Det här är den första bilden som togs på mig och Milou, hade precis köpt honom och satt mig i bilen för att åka hem.

Jag får så många känslor när jag ser bilden. Den totala lyckan som jag kände just då och just nu. Sorgen över att jag inte kan ta hand om honom idag. Många tror säkert att det var ett lätt val för mig att lämna honom till pappa..

Men det är en av få saker som får mig att må dåligt i livet som det.


Jag trodde seriöst att jag som 17 åring skulle flytta till ett hus, få fast jobb och kunna ta hand om honom när jag tog studendetn.

Dock vet jag nu i efterhand att man som ung kan känna en sak en stund i livet men att det kan vända på en sekund. Inte pga en hund utan att man helt plötsligt upptäcker saker som man måste hinna göra.


Jag vet att jag skriver som om detta vore ett barn. Men känslor är känslor, likaså ansvar

Min lilla pluppis!!


    
  

Av Camilla Carlsson - 27 oktober 2012 19:21

Ååh jag mår så onaturligt bra just nu! Jag älskar Micke och syrrans lägenhet. Den känns lyxig och mysig, till skillnad från vårat rivningsobjekt i Orsa haha :)

Sen att man kan åka upp till 18:e våningen för att få utsikt över Stockholm är inte helt fel. Jag har nog saknat den här staden mer än jag trott. Har någon underlig hat-kärlek.

Sen ska jag göra iordning god mat för vi ska ha tjejkväll. Har inte träffat sofie sen i somras så det blir kul!
Just nu lyssnar jag på lite soulmusik och knäpper ego-bilder på mig själv, haha..

Spa

Av Camilla Carlsson - 17 oktober 2012 13:44

Nu är det praktiska spa-provet över. Gick väldigt bra :)

Om 3 dagar är man i storstaden då. Har inte börjat packa men läre väl sätta igång med det snart.

Nu är det inte långt kvar av dessa två år i skolan. Galet vad tiden går fort.. Vart tar jag vägen sen?! Förvirring..

Av Camilla Carlsson - 14 oktober 2012 14:16

En helg med party deluxe är nu över.
Drack måttligt mycket båda dagarna så har klarat mig lindrigt och det tackar jag mig själv för! :)

Back to Orsa ikväll då! Sista veckan som jag är där för i år, för nu styr jag kosan mot Stockholm där jag kommer spendera mina 9 veckor! Tjoho!

Av Camilla Carlsson - 11 oktober 2012 18:00

Nu är redovisningen över. Var en utmaning att prata på engelska kan jag säga!
Va så nervös så jag trodde att jag skulle skaka bort papprena jag hade i handen. Men sen lugnade jag ner mig när jag väl började prata.
Dock är inte hela arbetet klart, tyvärr!!! Men nu är det inte långt kvar.

Åker hem till Bollnäs om någon timme. Ska passa på att träffa syrran som är hemma på besök, wiie!

Peace out!

Av Camilla Carlsson - 3 oktober 2012 20:45

Hej.
Nu tänkte jag skriva ett bittert inlägg igen meeen näh. Haft på fantastiska dagar. Pluggat 13 timmar i sträck både idag och igår. Mycket kul i och med att kursen är så givande....................

Så jag har inte gjort nå spec. roligt :P

Av Camilla Carlsson - 1 oktober 2012 22:58

Nu är man mörkblond/rötott/brunett då. Vet inte vad man ska kalla det. Fick välja och mixa färgerna själv. Kul! :) frisören va superduktig!
Så man ska inte vara fördomsfull mot småstads-företag. Dock fortsätter jag vara det mot Orsa ;)

Haft en så jävla bra hos helg hos mamma! Fjällvandrat, gosar med mysiga hundar, ätit goda middagar och kännt mig riktigt bortskämd. :)

Men imorrn börjar man plugga igen. Ska vara positiv, även fast jag är i en period då jag vill bränna upp alla skolböcker och bosätta mig på en öde ö. Jah.. Positiv positiv positiiiv ;)

Ovido - Quiz & Flashcards