camillac

Alla inlägg under januari 2012

Av Camilla Carlsson - 31 januari 2012 23:22

Slänger in lite bilder sen kapten röd o helgen som va :)



 


 


 


  


   


   

Av Camilla Carlsson - 27 januari 2012 13:00

Glöm min idé om en träningsblogg. Blir nog snarare en "försök-kom-i-form-med-träning-och-fest"

Men det var ett tappert försök, likaså med min vita period. Fy fan vad jag är sämst haha!!

Nejdå, vägen till lycka är balans. Ett tappert försök för att lindra mitt samvete. Hur som helst:


Igår var vi och kollade på Kapter rööd, fy fan va grymt!!!!! Hela resan spårade, avgasröret ramla av när vi kom till "välkommen till Sälen skylten" haha! Sen stod vi å köade i år och dar för det var packat med folk. Men vi hann in till dom började spela. Dansade loss tillsammans me allt folk. Va gött att få komma ifrån lilla Orsa, och att få se killar, så mycket snygga killar :) :) :) :) hihi hoho. Liten killtjusare jag!

Sen när vi skulle åka hem så började batteriet i bilen ta slut, all musik försvann å lysena började bli dåligare så man såg knappt vägen, sen så börja bilen hacka sig fram. Alla satt helt tyst o rädd och sen helt plötsligt så börja musiken komma tillbaka o lysena likaså. Vilken jävla bil haha:D


Nu blire plugg å maat!



Av Camilla Carlsson - 25 januari 2012 20:19


Nu jävlar är det fart på bloggen. Skriver ju som aldrig förr :P

Rev av ett gympass idag efter skolan också. Totaldeckade i soffan först, min hjärna är seriöst inte van att jobba i det här tempot. Den har ju varit avstäng i 4 år. Typ.

Är ialafall stolt över att jag tog tag i saken och gick dit. Har ju gått upp 10 kg sen jag slutade snusa i Augusti, nu har jag dock börjat snusa igen så det känns rätt simpelt att träna bort det nu. Tyvärr vet jag inte hur jag ska gå till väga för att skippa sockerberoendet om jag slutar snusa. Snusandet kan jag nog klara mig ganska lätt utan nu om jag bara vill. Men utan sockret så går det inte. Men det är bra att jag ställs inför egna utmaningar, det gör det lättare att förstå människors situation om jag ska guida dem i framtiden. Har ju ett år på mig, hehe.


Kanske ska göra detta till en nördig mat och träningsblogg? Kan ju vara bra att dokumentera vägen till målet. 

Kommer förlora mina få läsare som jag har i och med att det säkert är dötråkigt att läsa om... men jag bryr mig inte så mycket om det, haha!


Puss heeej!



Av Camilla Carlsson - 24 januari 2012 20:16

Nu har jag haft mina första kunder, gick ju hur bra som helst dähh!! :)


Här kommer lite bilder sen helgen!


Fredagen - åt (seriöst) den goodaste maten på väldigt, väldigt, väldigt lääänge! Så gott vare. En Indisk restaurang i Mora. Unna mig efterätt å hela skiten, men det var värt varenda öre. Sen med dessa härliga människor så kan det inte bli annat än en superduper bra kväll :)

 

 


Lördagen - Bakade cupcakes och spred massa kärlek i lilla Orsa. Det vart väldigt uppskattat. Visste inte att jag tyckte om att baka så mycket? :S

   


Fick låna en bok av en klasskompis så jag kan börja komma igång med träningen på riktigt. Han lovade att jag inte skulle se ut som Dolphan bara för att jag tränade efter han schema. Lite orolig..

   

Och så avslutningsvis en bild på sötaste siggeliito o hennes nya kille :) 

Av Camilla Carlsson - 23 januari 2012 23:16

Okey, nu är det nörd varning. Nu har jag börjat blogga från mobilen också haha.. Trodde INTE att jag skulle bli en iPhone-nörd men ack så fel jag hade.. Men kan inte sova så sitter å knappar lite istället. Imorgon har jag mina första massagekunder, gah! Lite nervös faktiskt. Har börjat med anatomi också. Lära sig alla kroppsdelar på latin. Hur i helvete ska det gå? Sorry om det blir mycket skrivande om skolan, men jag gör inte så mycket annat nu. Ska lägga ut lite bilder sen helgen imorgon tänkte ja. Har bl.a bakat och.. ja, det var väl allt haha.. Nattinatti! Föresten får jag ursäkta mig om jag har varit frånvarande men som sagt det är mycket nu och jag lägger allt fokus på skolan. Får gottgöra det med massa massager när jag kommer hem. Puss

Av Camilla Carlsson - 16 januari 2012 22:00

Okey, bildbevis vare! Har fotat de senaste dagarnas rätter ialafall. Väldigt nyttigt o gott! :)


Vegetarisk wook. massa konstiga ingridienser i den här, men goda och annorlunda. Mer för den icke kräsna typen. Kan inte räkna ihop alla ingridienser för det var så många men kryddningen var lite annorlunda då man skulle ha jordnötsolja, sambalolek(eller hur de stavas), kanel etc. Kan även tillägga att den tar lite tid att laga så det är inte något man slänger ihop snabbt.

 

 

Vegetarisk squashgryta som är mumsig värre! Tar också lite tid att tillaga, mest för att den ska stå i ugnen i typ 2 timmar. Väldigt mättande också!


Denna är jävligt simpel , lite bacon, grönsaker, champinjoner, avocado, kidneybönor m.m som jag mixade ihop.

 

Av Camilla Carlsson - 16 januari 2012 18:47

Tänkte göra en snabb uppdatering här i och med att jag suger på att blogga nu för tiden.

Mår toppen nu för tiii'n! Även fast det är mycket nu så gillar jag det, och sen att vi går mot ljusare tider rent vädermässigt känns helt underbart!!! Har en vit period i mitt liv också, kände att jag behövde en sån. Så nu har jag börjat laga lite mer avancerad mat (bildbevis kommer) och satt igång med träningen. Ska strax till gymet å svettas as heeeeeeeelll....


Puss hej.

Av Camilla Carlsson - 10 januari 2012 17:52

Har lagt min resumé av 2011 åt sidan.. Typiskt mig att påbörja ett projekt utan att avsluta det? eeeeh. Men ska göra klart den, kul att återblicka lite.


Nu har massageperioden kickat igång och det är låånga intensiva dagar men ack så roligt :)

v.9 kommer jag hem till Bollan och ska då utföra ca 50 massager på folk så om ni är intresserade så vet ni att ni får massager av moi! :)

Sen är det inte långt kvar tills vi ska till Norge och jobba, kul!



Nåt mer att tillägga? Nä. Puss hej

Ovido - Quiz & Flashcards